Boknörd

Jag är lite av en boknörd. Jag älskar att lösa böcker speciellt sanningsbaserade och deckare. Oftas köper jag böcker begagnat som i secondhand affärer eller loppisar. Då brukar man komma över riktigt ovanliga böcker. Givetvis lånar jag från skolan bibliotek med. Men nu kände jag för att köpa ett par böcker. Det blev 3 st som jag fastnade för.

Ni har säkert hört talas om henne. Hon blev kidnappad och hölls fången i 3096 dagar. Helt otroligt hur hon har överlevt detta. Har velat läsa denna ett tag.

Verkar intressant. Älskar böcker om mord och sådant!

En mycket populär bok som visar hur dumt samhället hanterar vissa våldtäkter.

Så nu har jag att läsa. Men ska läsa Ondskan med som vi har i våran bokcirkel i skolan. Vi ska läsa halv tills nästa måndag och så ska vi diskutera den. Förra boken var jätte tråkig och ingen hade typ läst den när den skulle vara färdig läst. Jag läste bara några sidor i den. Inte likt mig att göra så. Brukar göra allt som läraren säger åt mig. Men på senare tid har jag misskött mig. Inte bra. Men jag tror jag vet varför. Fast det ska man inte skriva om i en blogg.

Tack och hej!

Kommentera

